Kodėl mes taip mažai žinome apie savo limfos sitemą?

Kodėl mes taip mažai žinome apie savo limfos sitemą? O juk ji atlieka vieną svarbiausių vaidmenų organizme – šalina atliekas, valo ir saugo.
📌Kas nori daugiau sužinoti apie tai kviečiu paskaityti šį straipsnį.
Limfos sistemos darbas ir jos vaidmuo organizme.
Limfos sistema padeda mums apsisaugoti nuo infekcijų, šalina atliekas ir yra susijusi su kai kuriais mūsų imuninės sistemos procesais.
☝️ Limfos sistemos darbas
Limfos sistema susideda iš limfos (bespalvio skysčio), limfagyslių, limfmazgių ir kai kurių organų, pavyzdžiui, tonzilių, blužnies ir kito. Ji dirba kartu su kraujo sistema, palaikydama optimalią skysčių pusiausvyrą kūne ir veždama baltymines medžiagas, riebalus bei ląsteles.
☝️ Skirtumai tarp vyrų ir moterų limfinės sistemos
Bendruose bruožuose limfinė sistema vyrų ir moterų kūnuose yra labai panaši. Vis dėlto yra kai kurių anatominių ir fiziologinių skirtumų, dažniausiai susijusių su reprodukciniais organais. Moterims limfmazgiai krūtinės srityje yra labiau išplėtoti dėl pieno liaukų. Be to, hormoniniai pokyčiai gali paveikti limfos tėkmę ir sistemos funkciją moterims.
👉 Kaip limfos sistema valo organizmą?
– Skysčių transportavimas:
Limfa renka skysčius, iš kraujagyslių ir grąžina juos į kraujotaką. Tai padeda išlaikyti skysčių pusiausvyrą kūne.
– Atliekų pašalinimas:
Limfa pašalina ląsteles ir kitas atliekas, kurios atsiranda dėl mūsų ląstelių veiklos.
– Imuniteto funkcija:
Limfmazgiai filtruoja patogenus, tokius kaip bakterijas ir virusus, ir skatina imuninės sistemos ląstelių gamybą, kurie padeda kovoti su infekcijomis.
👉 Limfos sistema atlieka pagrindinį vaidmenį mūsų kūno detoksikacijoje, pašalindama toksinus ir kitas atliekas iš mūsų ląstelių ir audinių. Štai kaip toksinai pašalinami per limfinę sistemą:
📌Limfmazgių filtravimas: Kai limfa teka per limfmazgius, šie veikia kaip filtrai, gaudydami toksinus, bakterijas, virusus ir kitus svetimkūnius. Limfmazgiuose yra specialių ląstelių, vadinamų limfocitais, kurie sunaikina arba neutralizuoja šiuos kenksmingus agentus.
📌Sunaikinimas blužnyje: Blužnis yra didžiausias limfinis organas, kuris filtruoja kraują ir padeda pašalinti senas ar pažeistas kraujo ląsteles, taip pat mikroorganizmus ir kitus toksinus.
📌Grąžinimas į kraujotaką ir pašalinimas per inkstus: Pasifiltravęs per limfmazgius ir blužnį, švarus limfos skystis grįžta į kraujotaką. Toksinai, transportuojami į inkstus, kur jie filtruojami ir pašalinami iš kūno per šlapimą.
👉Šis procesas yra nuolatinis, ir jis padeda užtikrinti, kad mūsų kūnas būtų apsaugotas nuo kenksmingų medžiagų ir infekcijų.
☝️Kai limfa užsistovi kūno dalyse dėl raumenų spazmų ar kitų priežasčių, tai gali sukelti įvairius simptomus ir problemas:
1. Limfinė edema: Viena iš dažniausiai pasitaikančių pasekmių yra limfinė edema. Tai yra būklė, kai limfa kaupiasi tam tikrose kūno dalyse ir sukelia patinimą. Limfinė edema gali būti nemaloni, skausminga ir apsunkinti judėjimą.
2. Infekcijos rizika: Užsikimšusios limfos srities ląstelės ir audiniai gali tapti pažeidžiami infekcijai. Limfos stagnacija gali sumažinti imuninių ląstelių srautą į šią sritį, dėl ko sumažėja gebėjimas atremti infekciją.
4. Lėtinės būklės vystymasis: Ilgalaikis limfos stagnavimas gali sukelti lėtines problemas, pavyzdžiui, fibrozę (audinių sustandėjimą) ir pažeistą vietinę kraujotaką.
5. Kosmetinės problemos: Patinimas ir odos pokyčiai gali sukelti kosmetinių problemų ir sumažinti asmeninį pasitikėjimą.
☝️ Kas gali padėti?
Mankšta gali smarkiai pagerinti limfos tekėjimą, nes limfinė sistema veikia kitaip nei kraujotaka – ji neturi širdies, kuri pumpuotų ir cirkuliuotų limfą per kūną. Vietoj to limfa juda dėl raumenų susitraukimų, judėjimo, diafragmos kvėpavimo. Todėl mankšta yra labai svarbi limfos cirkuliacijai skatinti:
1. Raumenų susitraukimai: Kiekvienas mūsų raumuo, kuris susitraukia, veikia kaip pompa, padedanti stumti limfą per limfagysles. Aerobinė mankšta, tokia kaip vaikščiojimas, bėgiojimas ar plaukimas, yra ypač veiksminga skatinant limfos srautą.
2. Giliai kvėpuojant: Kvėpavimas, ypač gilus diafragminis kvėpavimas, gali padėti stumti limfą per krūtinės ertmę. Pratimai, kurie akcentuoja kvėpavimą, tokie kaip jogos ar pilateso pratimai, gali būti ypač naudingi limfos tekėjimui skatinti.
3. Tempimo pratimai: Tempimasis gali padėti atleisti įtampos zonas ir skatinti skysčių judėjimą iš audinių.
5. Pozicijų kaita: Paprasčiausias pratimas, kai kilnojamos kojos, rankos ar kūno posūkiai, gali padėti skatinti limfos tekėjimą per kūną, ypač jei jis ilgai buvo nejudrus.
6. Limfinis drenažo masažas: Nors tai nėra mankšta, limfinė drenažo terapija yra specializuota masažo forma, skirta skatinti limfos tekėjimą.
❤️Kas norėtų išmokti limfodrenažinių ir kitokių veido savimasažų kviečiu į savimasažų maratoną – išmoksite 7 skirtingų technikų, viskas video įrašuose, tad jungsitės kada patogu.
Spauskite šią nuorodą ir registruokitės 👇
☝️Svarbu prisiminti, kad bet kokia mankšta yra geresnė už jokios mankštos, jei kalbama apie limfos tekėjimo skatinimą. Net paprastas pasivaikščiojimas gali padėti pagerinti limfos cirkuliaciją. Jei kyla abejonių dėl tam tikrų mankštos formų ar jų intensyvumo, visada geriau konsultuotis su specialistu.
❤️ Buvo naudinga? pasidalinkite su kitais. Ačiū ❤️
☝️Ir nepamirškite, kad mūsų sveikata yra mūsų pačių atsakomybė ir rūpestis.

Dėmesio! Dėl vykstančių svetainės atnaujinimo darbų galimi trikdžiai arba kai kurios funkcijos gali neveikti. Atsiprašome ir dėkojame už supratingumą.

X
error: Content is protected !!
0
    0
    Jūsų krepšelis
    Jūsų krepšelis tuščiasGrįžti į parduotuvę